2018. március 17., szombat

Lúdláb

A piskótához 6 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 1 ek. olajjal, 6 ek. hideg vízzel, 10 ml vaníliaaromával, 40 g DW 1:4 édesítővel habosra kevertem, majd beleforgattam a hab felét. Hozzászitáltam 5 g szódabikarbónát, 20 g kakaóport, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet (a szitán fennmaradó darabokat is beleöntöttem) és óvatosan összeforgattam, majd belekevertem a hab másik felét. Előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben (21*25 cm) tűpróbáig sütöttem és rácson hagytam kihűlni.
200 g meggy levét kinyomkodtam és elkevertem 10 ml rumaromával.
A piskótát félbevágtam, majd mindegyik felét hosszában is elfeleztem és meglocsoltam a rumos meggylé felével.
Gőz felett megolvasztottam 200 g 74 %-os étcsokit.
500 ml tejszínhez adtam a meggylé másik felét, 15 db porrá tört pöttyédesítőt és félkeményre, majd 2 csomag expressz zselatinnal kemény habbá vertem.
Folyamatos keverés mellett hozzáadtam az olvasztott csokit, beleforgattam a meggyet és megkentem vele a piskóták tetejét.
2 órát hűtőben pihentettem, majd bevontam 100 g olvasztott, 1 ek. olajjal elkevert étcsokoládéval a tetejét. Mielőtt megdermedt volna, berajzoltam egy vékony pengéjű késsel ahol szeretném elvágni, így szeleteléskor nem törik a máz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.