2018. március 25., vasárnap

Marlenka


IR előtt az egyik kedvenc süteményem volt. Házi változatot nem ettem, csak a jól ismert boltit. Régóta szerettem volna kipróbálni a diétás változatot, de a karamellkrém elkészítése okozott némi fejtörést. Pár napja jutott eszembe, hogy ha cukormentes, karamell ízű tejitalból készítek sűrített tejet, akkor elérhetem a megfelelő ízt. Szerintem ez sikerült is :)
Az általam olvasott összes recept a mézeskalács tésztáját írta, ezért azzal készítettem el, viszont az állagával így nem voltam elégedett, mivel én azt a puhaságot vártam, amit a bolti, csomagolt sütitől megszoktam. A mézeskalács ugyan visszapuhul, de nem annyira, hogy szinte szétmáljon az ember szájában.
Azt a megoldást találtam ki, hogy mézeskalács ízű, vékony piskótával készítem el újra. Így jelentősen csökkent a ch-tartalma is, hiszen 300 g helyett 120 g lisztből készült, az állaga pedig már frissen is sokkal jobb. Ha már újat készítettem, a krémben is feleztem a xilitet, mert az első, sűrített tejes variáció még nekem is brutálisan édes volt, így itt is nyertem egy kis ch-t.
Lehet, hogy ez a klasszikus recepttel köszönő viszonyban sincs, de nekem sokkal jobban ízlik :) Persze azt a számomra igazi, bolti, édes, ragacsos, puha Marlenkát nem körözi le :)

330 ml karamell ízű tejitalt 150 g xilittel folyamatos kevergetés mellett 10 percig forraltam (eredetileg 300 g xilit kellene). A tűzről levéve belekevertem 125 g vajat. 1 csomag vaníliás pudingot pici vízzel simára kevertem és a karamellás keverékhez öntöttem, majd az egészet sűrűre főztem. A tűzről levéve addig kevertem kézi mixerrel, míg langyosra hűlt. (Akinek van otthon cm. karamellöntet, aroma, az picit még turbózhatja.)

120 g diót serpenyőben picit megpirítottam, egy részét ledaráltam, a többit durvára vágtam.

A piskótához 6 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját habosra kevertem 15 g negyedannyi édesítővel, 5 ml vaníliaaromával, 20 ml vízzel. A sárgájába forgattam a hab felét és beleszitáltam 30 g búzalisztet, majd óvatosan összeforgattam. Hozzáadtam a maradék habot, beleszitáltam 90 g teljes kiőrlésű búzalisztet (a szitán fennmaradó darabokat is beletettem), késhegynyi szódabikarbónát, fahéjat, gyömbért, szegfűszeget és összeforgattam.
2 sütőlemez hátulját picit bevizeztem, így hozzátapadt a sütőpapír, míg óvatosan rákentem a masszát.
Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem a lapokat, majd elfeleztem és hűlni hagytam.
Sütőkeretben rétegeztem a tésztát a krémmel, a krémet megszórtam darált és durvára vágott dió keverékével. Közé nem kell sok, csak egy kevés. A tetejére is krém került, amit teljesen befedtem dióval és 15 g, 1 tk. étolajjal elkevert olvasztott csokit locsoltam rá.

Néhány órát hűtőben pihentettem, majd recés késsel szeleteltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.