2018. március 4., vasárnap

Madártejhab

6 tojást szétválasztottam. A sárgáját 100 g xilittel, 1 cs.  vaníliás pudinggal, 20 ml vaníliaaromával és 200 ml tejjel simára kevertem. 800 ml tejet (lehet felesben tejszín és víz) felmelegítettem és hozzáadtam a sárgájás keveréket. Folyamatos keverés mellett besűrítettem. Forrnia nem szabad.
A fehérjét egy csipet sóval és 50 g porxilittel kemény habbá vertem és kisebb adagonként, óvatosan a kissé kihűlt madártejbe forgattam. Ha forró a madártej, összekapja a fehérjét, ha túlságosan kihűl, akkor pedig nyers marad a hab, ezért fontos a jó hőfokot eltalálni.
A habot poharakba kanalaztam és hagytam kihűlni.
250 ml tejszínt 10 pötty összetört édesítővel kemény habbá vertem. 50 g diót durvára vágtam.
A madártejhabot a tejszínnel, dióval megszórva, nem ir-eseknek mézzel csorgatva tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.