2018. március 21., szerda

Szezámos, túrós kifli

200 ml vizes tejszínt langyosra melegítettem és belemorzsoltam 20 g élesztőt, elkevertem 20 g sóval, 2 g DW 1:4 édesítővel, 120 g búzaliszttel, 20 g sikérrel és pár percet állni hagytam. Miután az élesztő dolgozni kezdett, hozzáadtam 115 g olvasztott vajat, 1 tojást, 250 g rögös túrót és 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet.
A tésztát összegyúrtam és 1 órát kelesztettem. A megkelt tésztát elfeleztem, feléből baguette készült, a másik felét 2 részre osztottam, köralakúra nyújtottam, majd 6-6 cikkre vágtam. Feltekertem és kifli alakúra formáztam őket.
Sütőpapíros lemezre sorakoztattam a kifliket, tojássárgájával megkentem és szezámmaggal megszórtam a tetejüket.
Az előmelegített sütő aljába egy tepsiben vizet tettem, amikor már forrt, a keletkezett gőzben sütöttem kb. 10 percig a kifliket, majd a vizet kivéve még kb. 10 percig, amíg szép pirosra sült a tetejük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.