2018. január 13., szombat

Szalagos fánk

50 g margarint felolvasztottam és hagytam picit hűlni. 150 ml tejszínes vizet langyosra melegítettem, elkevertem 20 g DW 1:4 édesítővel és belemorzsoltam 15 g élesztőt. Amikor az élesztő dolgozni kezdett, összekevertem 10 g sikérrel, 100 g búzaliszttel, 230 g teljes kiőrlésű búzaliszttel. Hozzáadtam 1 csipet sót, 5-5 ml vanília- és rumaromát, 4 tojássárgáját és az olvasztott margarin felét. Összegyúrtam a tésztát és amikor eldolgoztam a margarint, hozzáöntöttem a másik felét is. A tésztát addig dagasztottam, míg hólyagos nem lett, majd letakarva kb. 1 órát kelesztettem.
A megkelt tésztát ujjnyi vastagra sodortam és kiszaggattam, közepét kilyukasztottam. Nem túl forró olajban, fedő alatt mindkét oldalát aranybarnára sütöttem.
Porrá őrölt édesítővel megszórva, édesítős baracklekvárral tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.