2018. január 27., szombat

Áfonyahabos néger kocka

3 tojásfehérjét 1 csipet sóval kemény habbá vertem. 6 tojássárgáját habosra kevertem 20 g DW 1:4 édesítővel, 5 ml vaníliaaromával, majd hozzáadtam 50 ml vizet és beleszitáltam 15 g kakaót, 20 g búzalisztet, 90 g teljes kiőrlésű búzalisztet és késhegynyi szódabikarbónát. A habot óvatosan beleforgattam a lisztes keverékbe és sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Amikor megsült, megkentem 2 evőkanál cukormentes baracklekvárral.
240 g xilitet 40 ml vízzel sziruppá főztem és belekevertem 50 g áfonyát. 3 tojásfehérjét csipetnyi sóval kemény habbá vertem, folyamatos keverés mellett hozzáadtam a szirupot és gőz felett addig vertem, míg sűrű, fényes habot kaptam.
A habot a kihűlt piskótára kentem és 2 órára hűtőbe tettem.
100 g 74 %-os étcsokit felolvasztottam 1 evőkanál étolajjal és bevontam vele a sütemény tetejét. Amikor kicsit megdermedt a csoki, berajzoltam a szeleteket, így nem reped meg szeleteléskor a máz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.