2018. február 24., szombat

Savarin


Hogy a habzsák nem a barátom, azt eddig is tudtam, de most már teljesen biztos. A külső tökéletlenségei ellenére nagyon finom sütemény. A kinézete ne riasszon vissza senkit ;)
Eredeti recept:
http://miteszikamagyar.blogspot.hu/2015/01/savarin.eredeti.recept.html?m=1

165 ml langyos tejet elkevertem 10 pötty édesítővel, csipetnyi sóval, 10 ml vaníliaaromával, 20 g élesztővel és 75 g búzaliszttel. Amikor az élesztő dolgozni kezdett, hozzáadtam 30 ml olajat, 2 tojást és 175 g teljes kiőrlésű búzalisztet. A masszát simára kevertem és lefedve hagytam megkelni.
A megkelt tésztát 12, muffinpapírral bélelt formába kanalaztam és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Amikor kihűlt, leszedtem róla a papírt és levágtam az aljukat kb. 1 cm magasan (ez lesz a tetejük).

400 ml vizet, 150 g xilitet, 20 ml rumaromát felforraltam és amikor kihűlt, megforgattam benne a sütiket. Annyiszor kell megismételni a forgatást, míg elfogy az összes szirup.
A tésztát 2 órára hűtőbe tettem, hogy jól lehűljön és beszívja a szirupot.
300 ml tejszínt, 10 ml vaníliaaromával és 10 pötty édesítővel kemény habbá vertem.
A tészta alját (eredetileg a teteje volt) megkentem 1-1 kávéskanál baracklekvárral és habzsákból kb. 2 cm magasan habot nyomtam rá. Rátettem a tetejüket és a maradék habbal, 1-1 szelet naranccsal és kiwivel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.