2018. február 8., csütörtök

Túrópalacsinta - édesen, sósan

2 tojást, 250 g túrót, 30 g teljes kiőrlésű búzalisztet, késhegynyi szódabikarbónát összekevertem. 5 ml vaníliaaromával, 10 g DW 1:4 édesítővel, reszelt narancshéjjal ízesítettem. Kevés olajon, 1-1 púpos evőkanálnyi adagot kb. 6-7 mm vastagra lapítva aranybarnára sütöttem.
Fahéjas porxilittel megszórva, mogyorókrémmel és naranccsal tálaltam.
Nekem 8 db lett.
Az édes változathoz hasonlósan 2 tojást, 250 g túrót, 30 g teljes kiőrlésű búzalisztet, késhegynyi szódabikarbónát, 80 g reszelt füstölt- és 30 g trappista sajtot összekevertem. Sóval, borssal, fokhagymával, petrezselyemmel ízesítettem és a fenti módon aranybarnára sütöttem.
Fokhagymás tejföllel, reszelt sajttal tálaltam. Nekem 12 db lett.

Pillekönnyű és nagyon finom mindegyik változat, nagyon alacsony ch- és magas fehérjetartalommal. Az alacsony ch-tartalom miatt egy tartalmasabb leves után ajánlom vagy főfogásként gyümölccsel, pudinggal, hummusszal, salátával.
Receptötlet innen: http://www.cookta.hu/hir/20160725-turopalacsinta-recept-reggelinek-desszertnek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.