2018. február 11., vasárnap

Narancsos, fahéjas, mascarponés kalács

250 ml langyos, vizes tejszínben elkevertem 20 g DW 1:4 édesítőt, 1 narancs reszelt héját, 5 ml vaníliaaromát, 20 g élesztőt és 160 g búzalisztet. Pár percet állni hagytam, míg az élesztő dolgozni kezdett, majd hozzáadtam 1 tojást, 1 tojásfehérjét, 30 ml olajat és 350 g teljes kiőrlésű búzalisztet. A tésztát addig dagasztottam, míg elvált a kezemtől és az edény falától. Csak addig kelesztettem, míg elkészítettem a krémet.
250 g mascarponét elkevertem 20 g DW 1:4 édesítővel, 1 narancs reszelt héjával és levével, fahéjjal és 5 ml vaníliaaromával.
A tésztát kb. 5 mm vékonyra sodortam, megkentem a krémmel, hosszában elfeleztem és mindegyik felét feltekertem. A két tésztát összecsavartam és tojássárgájával megkenve, kuglóf formában aranybarnára sütöttem. (A sütőt nem melegítettem elő.)
Fahéjas porédesítővel megszórva tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.