2017. november 25., szombat

Zserbó

A töltelékhez 450 g darált diót összekevertem 50 g DW 1:4 édesítővel. Lehet bele citromhéjat is reszelni, de én nem szeretem, így nálunk az kimarad.
A tésztához 120 g búzalisztet, 280 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 250 g kockázott margarint, 10 g élesztőt, 15 g DW 1:4 édesítőt, 2 tojást összegyúrtam kb. 50 ml tejszínnel (ez lisztfüggő). 3 részre osztottam és kisodortam kb. 20*25 cm-re.
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam az első lapot és megkentem 4 púpos ek. cukormentes sárgabarack dzsemmel, megszórtam a diós keverék felével és bár eredetileg nem szokás, de én mindig meglocsolom 3-4 ek. tejszínnel vagy tejjel.
Ráfektettem a második lapot és ugyanúgy jártam el, mint az előzővel, erre került a harmadik tészta. A tetejét megszúrkáltam és 30 percet hűtőben pihentettem.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem, majd miután kihűlt, a tetejét csokimázzal vontam be (200 g cukormentes csokit gőz felett felolvasztottam és elkevertem 1 ek. étolajjal) és 2 órára hűtőbe raktam.

Szeletelés előtt én langyos késsel mindig berajzolom a csokimázon, ahol el szeretném vágni, így nem reped meg a teteje szelés közben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.