2017. november 5., vasárnap

Meggyes-mandulás piskóta csokiöntettel

5 tojást szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 30 g DW 1:4 édesítővel, 15 ml olajjal, 1 kupak vaníliaaromával habosra kevertem, majd óvatosan beleforgattam a habot. A tojáshabba szitáltam 15 g kakaót, 25 g búzalisztet, 60 g teljes kiőrlésű búzalisztet (a szitán fennmaradó darabokat is beletettem) és késhegynyi szódabikarbónát, hozzáadtam 25 g durvára vágott mandulát és 50 g meggyet, majd óvatosan összekevertem.
Sütőpapírral kibéleltem egy püspökkenyér formát, 25 g durvára vágott mandulát és 50 g meggyet szórtam bele, majd rásimítottam a masszát és tűpróbáig sütöttem, rácson hagytam kihűlni.
40 g vajból, 40 g xilitből, 40 g kakaóból és 40 ml tejszínből csokiöntetet főztem és langyosra hűtöttem.
Fogpiszkálóval megszúrkáltam a sütemény tetejét, ráöntöttem az öntetet, majd megszórtam szeletelt mandulával és 1 órára hűtőbe raktam.
Kb. 1 cm vastag szeletekre vágva tálaltam. A csokiöntet nem dermed meg, beleszivárog a sütibe és szaftos marad.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.