2020. december 8., kedd

Zserbótekercs

 


A tésztához 440 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 25 g élesztőt, 25 g negyedannyi édesítőt, 150 ml langyos tejet, 130 g olvasztott vajat, 1 tojást és 10 ml vaníliaaromát összegyúrtam és 20 percet pihentettem.

A töltelékhez 300 g darált diót összekevertem 250 g házi, édesítőszerrel készült sárgabaracklekvárral és 10 g negyedannyi édesítővel. Utóbbi mennyisége függ a lekvár édességétől.

A tésztát elfeleztem, 3-4 mm vékonyra nyújtottam és megkentem a töltelékkel. Két szélén 5 mm-t felhajtottam, majd az ellenkező irányból feltekertem (mint a bejglit). Előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem. Miután kihűlt, 1 ek. olajjal elkevert 100 g cukormentes, olvasztott csokoládéval vontam be a tekercseket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.