2020. november 29., vasárnap

Rákóczi túrós

Tésztához:

25 g negyedannyi édesítő

200 g margarin

100 g búzaliszt

200 g teljes kiőrlésű búzaliszt

25 g tejföl 

2 tojássárgája

fél citrom reszelt héja

10 ml vaníliaaroma


Töltelékhez:

750 g túró

30 g tejföl 

20 ml vaníliaaroma

3 tojássárgája

30 g negyedannyi édesítő

fél citrom reszelt héja


Tetejére:

5 tojásfehérje

1 csipet só

30 g negyedannyi édesítő

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és 20 percre hűtőbe tettem.

A töltelékhez a túrót botmixerrel picit összetörtem, a tejföllel, vaníliával, tojássárgájával, az édesítővel és a reszelt citromhéjjal összekevertem. 

Egy kb. 25×35 centis tepsit kibéleltem sütőpapírral (ki is lehet helyette vajazni), a tésztát egyenletesen belenyomkodtam, villával megszurkáltam és előmelegített sütőben, közepes lánggal kb. 15 perc alatt aranysárgára sütöttem, majd rákenten a túrókrémet. 

A tojásfehérjét az édesítővel és csipetnyi sóval kemény habbá vertem, csillagcsöves habzsákba töltöttem és a túrókrém tetejét berácsoztam vele. A rácsok közepét cukormentes baracklekvárral töltöttem meg. Visszatolva a sütőbe kb. 25 percig sütöttem.

A teteje akkor lesz igazán szép, ha olyan édesítőt használunk, ami a cukorhoz hasonlóan tartást ad a habnak, vagyis a cukor súlyával egyenlő mennyiséget használunk belőle (xilit, negyedannyi édesítő eritrittel keverve...). 





 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.