2020. december 23., szerda

Habos linzer

 

60 g búzalisztet, 140 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 20 g porított negyedannyi édesítőt, 2 tojás sárgáját, 135 g margarint, 5 ml vaníliaaromát, késhegynyi szódabikarbónàt és csipetnyi sót összegyúrtam. A tésztát kb. 3 mm vékonyra nyújtottam, kiszaggattam és előmelegített sütőben pár perc alatt aranybarnára sütöttem.

Ez idő alatt a 2 tojás fehérjét kemény habbá vertem, folyamatosan adagolva hozzá 135 g poreritrit, 15 g porított negyedannyi édesítő és 5 g keményítő (vaníliás pudingpor is jó) keverékét. 

A habot csillagcsöves habzsákba töltöttem és mindegyik linzer tetejére vékony karikát nyomtam belőle. Alacsony (kb. 100 fok) hőmérsékleten 20 percet szárítottam. A sütőből kivéve cukormentes baracklekvárral töltöttem meg a linzereket.

Szebben mutat a sütemény, ha vastagabban tesszük rá a habot, de mivel a hab és a lekvár is tömény, szerintem így finomabb. Nekem 22 db 4,5 cm-s sütemény lett egy adagból.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.