2020. április 21., kedd

Sajtos-sonkás croissant

280 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 120 g búzalisztet, 1 tojást, egy csipet sót és 300 g tejfölt összegyúrtam. A tejfölt ne tegyétek bele egyszerre, mert liszt és tejföl függő is, hogy kinek mennyitől fog szépen összeállni a tészta. Egy nem túl lágy, jól nyújtható tésztát kell kapni. Lisztezett felületen kinyújtottam kb. 3 mm-re, majd 150 g margarinnal megkentem és feltekertem a tésztát. A margarinnak nem szabad folynia, csak éppen kenhető legyen. A feltekert tészta úgy néz ki, mint egy krémmel megtöltött piskótatekercs. Néhány órára hűtőbe raktam.
Akinek van kedve és ideje, hajtogathatja is 3-4 alkalommal, szimplán és duplán, 20-30 perces pihentetéssel a hajtogatások között. Én a lehető legkevesebb időráfordítással szeretek sütni, főzni, így ha nem muszáj, én ezt a lépést inkább kihagyom. Szerencsére így is finom és szép leveles lesz.
A tésztát kb. 2 mm vékonyra nyújtottam és háromszög alakúra vágtam. Sajttal, vékony sonkaszeletkékkel töltöttem és felcsavartam. 1 tojás sárgája, só és 1 ek. olaj keverékével megkentem, reszelt sajttal megszórtam a tetejüket.
Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben aranybarnára, ropogósra sütöttem őket.


Ebből a mennyiségből kb. 25 db kisebb vagy 10 db normál méretű croissant lesz. A tészta fagyasztható, kiengedni csak annyira kell, hogy nyújtható legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.