2020. április 10., péntek

Étcsokoládés, szilvás piskótarolád

Piskóta hozzávalói:
5 tojás
20 g búzaliszt
65 g teljes kiőrlésű búzaliszt
10 g DW 1:4 édesítő
1 ek. olaj
csipetnyi só és szódabikarbóna
vaníliaőrlemény vagy aroma
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját az édesítővel, a vaníliával és az olajjal habosra kevertem. A felvert habot óvatosan beleforgattam a sárgájába, majd beleszitáltam a lisztet és a szódabikarbónát. 
Sokan nem szitálják át a teljes kiőrlésű lisztet, hiszen épp a lényege marad fent a szitán. Én a lisztnek ezt a részét a szitálás végén visszaöntöm a többihez, de így sokkal légiesebb lesz a piskóta.
A masszát sütőpapíros tepsi hátulján kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem (sütő függő, nekem hagyományos, régi típusú van, így hőfokot nem tudok írni).


45 g cukormentes étcsokoládét felmelegítettem 165 g cukormentes szilvalekvárral. Nem kell forralni, csak olvadjon fel a csoki.

Amikor a piskóta megsült, a tetejét megszórtam pici liszttel, hogy ne ragadjon és szorosan feltekertem. Megvártam, míg teljesen kihűlt, kitekertem és megkentem a kihűlt, csokoládés szilvalekvárral.
40 g cukormentes étcsokoládét 1 tk. olajjal gőz felett megolvasztottam, ezzel díszítettem a süteményt, majd kb. 1 órára hűtőbe raktam.
Mikor a csoki megdermedt, recés késsel 18 szeletre vágtam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.