2020. április 15., szerda

Női szeszély


Egy igazi retro sütemény. Emlékszem, gyerekkoromban, amikor anyukám receptes füzetét lapozgattam, ezen mindig megakadt a szemem a neve miatt. Most sütöttem először, de nem utoljára. Talán annyit fogok változtatni legközelebb, hogy egy kis vaníliát teszek a tésztába és a habba is.
Eredeti recept: https://www.nosalty.hu/recept/noi-szeszely-ahogy-gyorgyi-kesziti


A tésztához 140 g puha margarint, 40 g porrá őrölt negyedannyi édesítőt és 7 tojássárgáját habosra kevertem, majd beleszitáltam 40 g búzalisztet, 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet, késhegynyi szódabikarbónát és alaposan összeforgattam a krémmel.
Sütőpapírral bélelt, 20*25 cm-s tepsibe simítottam és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. (A massza elég sűrű, ezért nem könnyű elsimítani, de készen szép levegős lesz.)


Amíg sült, a 7 tojásfehérjét 45 g porrá őrölt negyedannyi édesítővel és egy csipet sóval kemény habbá vertem.


A megsült tészta tetejét vastagon megkentem cukormentes baracklekvárral. (Ízlés dolga, ki mennyit tesz. Hogy a ch számolásnál ne legyen gond, mérjétek le a lekvárt üvegestől mielőtt kivesztek belőle ill. miután megkentétek a sütit.)


A lekvárra halmoztam a fehérjehabot és aranybarnára sütöttem. Mikor kissé kihűlt, recés késsel 20 szeletre vágtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.