2020. április 25., szombat

Gyümölcstorta



6 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 15 g negyedannyi édesítővel, 20 ml olajjal habosra kevertem. Hozzászitáltam 40 g búzalisztet, 80 g teljes kiőrlésű búzalisztet és késhegynyi szódabikarbónát, majd óvatosan összeforgattam a fehérjehabbal. Előmelegített sütőben, 24 cm-es gyümölcstorta formában aranybarnára sütöttem és rácson hagytam kihűlni.

80 g vaníliás pudingport, 40 g negyedannyi édesítőt simára kevertem 500 ml tejjel (lehet felesben habtejszín és víz) és 250 g margarinnal sűrűre főztem. Amikor langyosra hűlt, kihabosítottam és a kihűlt piskótára simítottam.

Tetejét 400 g szeletelt eperrel díszítettem és hűtőbe raktam. Természetesen ízlés szerint lehet bármilyen gyümölccsel.

Amikor a torta kihűlt, 250 ml, vízzel higított cukormentes eperszörpöt felmelegítettem 15 g zselatinnal (forralni nem szabad). Mikor már langyosra hűlt, kezdett sűrűsödni, a torta tetejére öntöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.