2019. április 7., vasárnap

Lajcsi szelet

Gyerekkoromban a nagymamám gyakran sütött Lajcsi szeletet, nagyon szerettem. Én még soha nem készítettem, a diéta előtt sem. Most valami hagyományos süteményre vágytam, így erre esett a választásom.
Először a krémeket készítettem el, hogy legyen idejük kihűlni.
60-60 g vaníliás és puncsos pudingport felfőztem 450 ml fele-fele arányban hígított vizezett tejszínnel, 50 g DW 1:4 édesítővel és 150 g vajjal. A vaníliásba vanília-, a puncsosba egy kis rumaroma került még.
A tésztához 80 g vajat, 90 ml tejet, 2 tojást, 30 g kakaóport, pici őrölt szegfűszeget, fahéjat, gyömbért és 50 g DW 1:4 édesítőt gőz felett sűrűsödésig főztem. Hozzáadtam 120 g finomlisztet és 280 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 1 tk. szódabikarbónát és összegyúrtam. A tésztát 3 egyenlő részre osztottam, 20*30 cm-es lapokat nyújtottam belőlük és előmelegített sütőben, lisztezett sütőlapon pár perc alatt készre sütöttem őket.
A lapokat rácson hagytam kihűlni, míg kihabosítottam a krémeket.
Az első lapot a puncsos, a másodikat a vaníliás krémmel kentem meg, majd a harmadik lapot rátéve, picit lenyomkodtam az egészet.
Gőz felett felolvasztottam 90 g cukormentes étcsokoládét 2 ek. étolajjal, majd bevontam a sütemény tetejét.
1 éjszakát hűtőben pihentettem, majd recés késsel szeleteltem. A szódabikarbónának köszönhetően a tészta már frissen sem kemény, de másnapra nagyon szépen megpuhul, így könnyen szeletelhető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.