2019. április 20., szombat

Almás krémes

300 g almát sütőpapírral bélel tepsibe szeltem és fahéjjal megszórtam.
6 tojást szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 10 ml vaníliaaromával, 50 g DW 1:4 édesítővel, 100 ml vízzel, 20 ml olajjal elkevertem, majd beleszitáltam 40 g búzalisztet, 100 g tejes kiőrlésű bútalisztet, késhegynyi szódabikarbónát és óvatosan beleforgattam a fehérjehabot. A massza 2/3 részét az almára borítottam. A maradékhoz 2 tk. kakaóport kevertem és a sárga tésztára kanalaztam, majd előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. A sütőből kivéve rácson hagytam kihűlni az almás felével felfelé.
A krémhez 2 csomag vaníliás pudingport, 250 g margarinnal és 40 g DW 1:4 édesítővel megfőztem 500 ml fele-fele arányban hígított tejszínes vízben. Amikor langyosra hűlt, kihabosítottam és a tészta almás felére kentem. 2 órára hűtőbe raktam majd 2 ek. olajjal gőz felett felolvasztott 100 g cukormentes tejcsokoládéval vontam be. (Az eredeti recept nem tudom, kitől származik, nekem egy barátnőm anyukája írta le, de azért kerestem hozzá egy linket:
https://m.nosalty.hu/recept/almas-kremes-ahogy-brigi-kesziti)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.