2019. december 24., kedd

Oroszkrém kocka



Bajban voltam a névvel, eredetileg orosz krémtorta, de oroszkrém tortaként terjedt el, van, aki szerint oroszkrémtorta... Na de a lényeg, hogy mennyei :)
Én 3, nagyon vékony piskótalapot készítettem hozzá. Ha valaki szereti a vastagabb piskótát, készítse tojásonként 35-40 g liszttel, tortákhoz én is úgy szoktam.
Tehát a piskótához 6 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 30 g negyedannyi édesítővel, 10 ml olajjal habosra kevertem. A sárgájába forgattam a habot és beleszitáltam 40 g búzalisztet, 80 g teljes kiőrlésű búzalisztet, késhegynyi szódabikarbónát. Sütőpapíros lemezen, előmelegített sütőben, 3 db, 20*28 cm-s lapot sütöttem.
A krémhez 50 g negyedannyi édesítőt, 100 g vaníliás pudingot megfőztem 500 ml vízzel. Amikor besűrűsödött, óvatosan beleforgattam 6 tojás kemény habbá vert fehérjét. A fehérjével együtt még kb. 1 percet főztem kis lángon.
200 ml tejszínt 20 g negyedannyi édesítővel és 1 cs. habfixálóval kemény habbá vertem és a kihűlt krémbe forgattam.
Megtöltöttem a krémmel a lapokat és egy éjszakára hűtőbe raktam. Másnap tejszínhabbal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.