2019. november 12., kedd

Puncskocka


6 tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját 20 g negyedannyi édesítővel és 15 ml olajjal habosra kevertem.
A fehérjehabot a sárgájába forgattam és óvatosan beleszitáltam 35 g kakaóport, 20 g búzalisztet, 40 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 5 g útifű maghéj lisztet. Vigyázva, hogy ne törjem össze a habot, beleforgattam a lisztet.
Egy sütőpapírral borított sütőlapra 30*25 cm-es téglalapot simítottam a masszából és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. A tésztát még melegen 3 db 10*25 cm-s lapra vágtam.
40 g puncspudingot 20 g negyedannyi édesítővel,  250 ml tejjel (lehet tejszín + víz is), 125 g margarinnal sűrűre főztem. Miután kihűlt, kihabosítottam.
4 evőkanál cukormentes baracklekvárt elkevertem 10 ml rumaromával és két lapot megkentem vele. A puncsos krémmel vékonyan megkentem a harmadik lapot, ez lett a sütemény teteje. A maradék krémet elosztottam a két, lekvárral megkent lapon és egymásra raktam őket. A felső lapot kakaóporral szórtam meg. Egy éjszakára hűtőbe raktam, majd recés késsel 10 db 5*5 cm-s kockára vágtam.


Aki a tömör belsejű puncskockát szereti, annak ajánlom egy régebbi receptem: http://edes-ir-elet.blogspot.com/2017/09/puncskocka.html?m=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.