2019. május 27., hétfő

Törökkoppányi pereckalács

350 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 150 g búzalisztet, 25 g élesztőt, 1 tojást, 1-1 kk. sót és DW 1:4 édesítőt összegyúrtam 250 ml langyos tejjel, 50 g tejföllel. Amikor már simára dagasztottam a tésztát, beledolgoztam még 50 g kacsazsírt.
A tésztát 10 egyenlő részre osztottam, gombóccá formáltam, kicsit kilapítottam és a közepét kilyukasztottam. Két, sütőpapírral bélelt tepsibe osztva, letakarva 30 percet kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem, és az aljába egy tepsibe fél liter vizet raktam, majd a kalácsokat tojássárgájával megkenve aranybarnára sütöttem.
1 ek. kacsazsírt 150 g tejföllel, sóval, borssal felmelegítettem és a sütőből kivett kalácsokat megkentem vele, úgy, hogy teljesen befedje őket. Én úgy szeretem, ha picit sósabb a kelleténél a tejföl.
A receptet emlékeim szerint Schneidler Istvánné Juci nénitől kaptam évekkel ezelőtt, gyerekkoromban, Miklósiban ő szokott ilyet sütni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.