2019. június 8., szombat

Lime-os, bodzás túrótorta

12 db, tenyérnyi bodzavirágot beáztattam 600 ml habtejszínbe és lefedve, egy napra hűtőbe tettem.
180 g puha margarint, 20 g DW vaníliás cukorhelyettesítőt, 45 g negyedannyi édesítőt habosra kevertem. Egyenként hozzáadtam 5 tojás sárgáját. A következőt mindig csak akkor, ha az előző már szépen elvegyült a margarinnal. A margarinos krémhez kevertem 180 g darált mákot.
A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem és a mákos masszához forgattam.
Sütőpapírral bélelt, 24 cm-s tortaformában, előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.
450 g rögös túrót, 2 lime levét, 30 g DW vaníliás cukorhelyettesítőt, 70 g DW negyedannyi édesítőt, 100 g tejfölt összekevertem. A bodzás tejszínt leszűrtem, kemény habbá vertem. Mikor már majdnem elég kemény volt, folyamatos keverés mellett hozzáadtam 40 ml vízben feloldott 20 g zselatint. A habot óvatosan a túróba forgattam. (Ha valakinek nem elég édes, itt még nyugodtan lehet édesíteni.)
A mákos lapot állítható méretű tortaformába tettem, ráhalmoztam a habot, elsimítottam és néhány órára hűtőbe raktam.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.