2018. június 10., vasárnap

Málnás alagút

6 tojást szétválasztottam. A sárgáját habosra kevertem 20 g DW 1:4 édesítővel, 50 ml vízzel, 10 ml olajjal, vaníliaaromával. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgájába szitáltam 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet és 20 g búzalisztet, késhegynyi szódabikarbónát. Összekevertem, majd óvatosan beleforgattam a habot. 2 gáztepsi méretű, sütőpapírral bevont lapon, előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.
Egy püspökkenyér formát az egyik lapba nyomtam, úgy, hogy a tészta szélén a forma oldalának tetejével kezdtem és ahogy fordítottan a formát szépen kirajzolódott, hol kell elvágnom. Szerintem így a legkönnyebb pontos méretet és formát vágni a piskótából, de persze lehet mérni is, kinek, hogy könnyebb. A másik lapba a forma tetejét nyomtam bele. (A maradék piskótát felhasználtam a tegnapi meggyzselés poharas desszerthez. http://edes-ir-elet.blogspot.com/2018/06/piskota-meggyzselevel-tejszinhabbal.html?m=1)
250 ml tejszínt kemény habbá vertem. 500 g túrót 200 g málnával összekevertem.
10 g zselatin, 30 g DW 1:4 édesítőt 25 ml vízzel felmelegítettem.
A málnás túróba forgattam a habot és folyamatos keverés mellett hozzáadtam a zselatint.
A süteményformát kibéleltem fóliával és beletettem az előzetesen kivágott piskótalapot, majd beletöltöttem a krémet és befedtem a tetejét is tésztával.
1 éjszakára hűtőbe raktam (pár óra múlva befedtem a tetejét is fóliával).
Málnával és citromfűvel díszítve tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.