2018. november 24., szombat

Fűszeres csokoládés-narancsos és vaníliás-narancsos pite

Az omlós tésztához 75 g búzalisztet, 175 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 25 g porrá őrölt DW 1:4 édesítőt, 1 csipet sót összegyúrtam 125 g hideg vajjal, 1 tojással és 30 ml tejszínnel. Nem szabad sokáig gyúrni, viszonylag gyorsan össze kell állítani, hogy ne olvadjon meg a vaj ill. ha túlgyúrjuk, akkor törni fog nyújtás közben. A tésztát fóliába csavarva 1 órára hűtőbe raktam.

A vaníliás krémhez 1 db csillagánizzsal, 10 db pötty édesítővel felmelegítettem 100 ml tejszínt. Amikor kihűlt, leszűrtem és simára kevertem vele 15 g vaníliás pudingport, hozzáadtam 2 narancs levét (120 ml), fahéjjal, gyömbérrel, nagyon pici szegfűszeggel ízesítettem, majd 2 tojással habosra kevertem. (Nyersen ez a krém teljesen folyós, de nem áztatja át az elősütött tésztát.)

A csokis krémhez 145 g cukormentes narancsos étcsokoládét gőz felett felolvasztottam 20 ml olajjal, 200 ml tejszínnel, 5 db pöttyédesítővel. Amikor felolvadt, 2 narancs reszelt héjával, fahéjjal, pici szegfűszeggel, gyömbérrel és chilivel fűszereztem. A kihűlt krémet 2 tojással habosítottam.

A tésztát 4 egyenlő részre osztottam, köralakúra nyújtottam és 4 db 11 cm átmérőjű, 4,5 cm magas kerámia formába nyomkodtam. Előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt elősütöttem (ehhez lehet sütőbabot vagy rizst használni, de én nem szoktam). 2-2 formát megtöltöttem a csokis és vaníliás krémmel, majd addig sütöttem, míg elkezdett megszilárdulni, de a közepe még remegős maradt. A csokisnak kb. 5-10 perccel kevesebb idő kell, mint a vaníliásnak.
Teljesen kihűlve szépen szeletelhető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.