2018. november 21., szerda

Almás-mákos és almás-rumos-diós kalács

A tésztához 150 ml vizet és 150 ml tejszínt langyosra melegítettem 15 g DW 1:4 édesítővel, elkevertem 20 g élesztővel, 180 g búzaliszttel és állni hagytam, míg az élesztő dolgozni kezdett. Hozzáadtam 50 g tejfölt, egy csipet sót, 420 g teljes kiőrlésű búzalisztet és 50 g olvasztott vajat apránként hozzágyúrva addig dagasztottam, míg elvált a kezemtől és az edénytől. Lefedve félretettem, amíg elkészítettem a tölteléket.

A mákos töltelékhez 125 g darált mákot 125 ml meleg tejszínnel, 20 g DW 1:4 édesítővel és 125 g reszelt almával összekevertem.

A diós töltelék ugyanígy készült csak pár csepp rumaromát is tettem hozzá.

A tésztát elfeleztem, kb. 3-4 mm vékonyra kinyújtottam és megkentem a töltelékkel. 4 oldalát felhajtottam és feltekertem.


Sütőpapírral bélelt tepsiben, tojássárgájával megkenve kb. 40 perc alatt aranybarnára sütöttem. A sütőt nem melegítettem elő és a kalácsok mellé kerámiatálban 200 ml vizet raktam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.