2021. október 15., péntek

Kavart, birsalmás pite


1400 g megtisztított, felkockázott birsalmát fedő alatt 300 ml vízben megpároltam. 25 g negyedannyi édesítővel, fahéjjal, szegfűszeggel, gyömbérrel, szerecsendióval, és vaníliával ízesítettem. Amikor megpuhult, 40 g vaníliás pudinggal besűrítettem, majd hagytam kihűlni. (Az édesítőből ízlés szerint picit többre is szükség lehet. Én szeretem, ha a birs savanykás íze megmarad.)

A tészta egy korábbi receptemhez hasonlóan készült (Édes IR-élet: Almás pite (edes-ir-elet.blogspot.com), de Gabriella alábbi receptje szerint, most olaj helyett margarinnal: Kavart almás (gabicsek.blogspot.com)

Összekevertem 4 tojást, 40 g negyedannyi édesítőt, 20 g vaníliás cukorhelyettesítőt, 220 ml tejet, 220 g margarint, 1 kk. szódabikarbónát, 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 150 g búzalisztet.
A massza felét egy 32*26 cm-s, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és ráhalmoztam a kihűlt birsalmát, majd a tetején óvatosan elkentem a tészta másik felét. 

Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem, kihűtve, vaníliás porédesítővel megszórva tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.