2020. december 28., hétfő

"Mézes" krémes


A krémhez 200 g búzadarát (teljes kiőrlésű tönköly búzadara vagy zabkorpa) megfőztem 800 ml tejjel, 70 g negyedannyi édesítővel, 10 ml vanília aromával. Amikor kihűlt, 350 g margarinnal kihabosítottam.

A tésztához gőz felett 150 g margarint, 2 tojással, 50 ml tejjel, 60 g negyedannyi édesítővel, 1 ek. fahéjjal, pici őrölt szerecsendióval, szegfűszeggel folyamatos keverés mellett felolvasztottam. (Ha valaki tenne bele mézet, akkor ennél a lépésnél kell hozzáadni 2 evőkanálnyit.)
A gőzről levéve összegyúrtam 150 g búzaliszttel, 300 g teljes kiőrlésű búzaliszttel és 1 teáskanál szódabikarbónával. 
A tésztát nem pihentettem, 4 részre osztottam, kb. 1-2 mm vékonyra sodortam és 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 10-10 perc alatt 4 db, kb. 20*30 cm-es lapot sütöttem belőle.
Az első lapot megkentem a krém felével, a másodikat 250 g cukormentes sárgabaracklekvárral, a harmadikra került a krém másik fele, arra pedig a negyedik lap. Néhány órára hideg helyre tettem, majd a tetejét 100 g, 74 %-os kakaótartalmú olvasztott csokoládéval vontam be. Én szeretem, ha szeletelés előtt van idő 2 napot hideg helyen pihentetni. 


Az eredeti recept a keresztanyám receptje. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.