2021. október 16., szombat

Csokitorta

 


A krémhez gőz felett felolvasztottam 200 g 74 %-os étcsokoládét, 50 ml tejjel (tejszín is lehet), 200 g margarinnal és kevés őrölt vaníliával. Simára kevertem, majd amíg a piskóta elkészült, félretettem hűlni. (A krém nagyon sűrű, trüffelállagú lesz.) 

A tésztához 8 tojást szétválasztottam, sárgáját 50 g negyedannyi édesítővel, 5 ml vaníliaaromával habosra kevertem. Fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan a sárgájába forgattam. A tojáshoz szitáltam 20 g búzalisztet, 40 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 40 g kakaóport és 3 g szódabikarbónàt. Vigyázva, hogy a habot ne törjem össze, egyneművé kevertem. Előmelegített sütőben, 26 cm-s tortaformában tűpróbáig sütöttem.

A kihűlt piskótát kettévágtam és mindkettő vágott felét megkentem cukormentes baracklekvárral (80 g, de lehet több is, kevesebb is). Ízlés szerint használhatunk bármilyen lekvárt - én barackkal és meggyel szeretem legjobban - vagy akár el is hagyhatjuk. A krémet kihabosítottam és felét az alsó piskótára kentem, majd ráborítottam a felső felét. Az egész tortát bevontam a maradék krémmel, tetejét reszelt csokoládéval díszítettem. Pár órára hűtőbe raktam, majd 12 szeletre vágva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.