2021. október 31., vasárnap

Meggyes, vaníliás máktorta


A tésztához összekevertem 95 g darált mákot, 20 g búzalisztet, 45 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 15 g negyedannyi édesítőt, 1/2 kk. szódabikarbónát, 25 ml olajat, 100 ml tejet (lehet tejszín+víz fele-fele arányban) és 1 tojást. Előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt, 26 cm-es tortaformában tűpróbáig sütöttem.
Míg a tészta sült, elkészítettem az első, meggyes réteget. 400 g meggyet feltettem főni 150 ml vízben, 20 g negyedannyi édesítővel. 40 g vaníliás pudingport 60 ml vízzel simára kevertem és besűrítettem vele a meggyet. Mire ez langyosra hűl (csak annyira, hogy még kenhető legyen), addigra a mákos lap is kihűl annyira, hogy az első réteget rákenhetjük és dermedésig mehet a hűtőbe.

A második réteghez 40 g vaníliás pudingport, 30 g negyedannyi édesítőt, 125 g margarint és 250 ml tejet sűrűre főztem, majd mikor kihűlt, kihabosítottam és a meggyes rétegre kentem.

A harmadik rétegnek csak akkor álltam neki, mikor a vaníliás krém már eléggé megdermedt ahhoz, hogy az újabb meggyes réteg még folyékonyan rákerüljön. Ehhez 40 g pudingport csomómentesre kevertem 100 ml meggylével, majd 200 ml vízzel, 10 g negyedannyi édesítővel sűrűre főztem. Nem forrón, de még könnyen kenhető állapotban a torta tetejére simítottam.

1-2 óra hűtőben pihentetés után már fogyasztható is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.