2021. szeptember 26., vasárnap

Morzsás almás pite


Kb. 2 kg almát meghámoztam és lereszeltem, így 1400 g reszelt almám lett, aminek kinyomkodtam a levét (1100 g maradt). Az almát fedő alatt megpároltam, pici negyedannyi édesítővel, fahéjjal ízesítettem és 40 g, 100 ml vízben elkevert vanília pudinggal sűrítettem. Az édesítő mennyisége függ az alma édességétől ill. ki, mennyire szereti édesen, ezért nem írok konkrét mennyiséget, érdemes inkább kóstolni.

300 g teljes kiőrlésű búzalisztet, 100 g búzalisztet, 160 g margarint, 2 tojás sárgáját, 40 g negyedannyi édesítőt, késhegynyi szódabikarbónàt és 5 ml vaníliaaromát összegyúrtam. A morzsából egy maréknyit félretettem, a maradékban eldolgoztam még 20 g tejfölt. A tésztát picit kisodortam és piteformába nyomkodtam. Megtöltöttem a párolt almával és a tetejére morzsoltam a félretett tésztát. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem, porított édesítővel megszórva találtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.