2021. szeptember 5., vasárnap

Rákóczi túrós sütés nélkül

 


A klasszikus Rákóczi túrós ízére hajazó süteményre vágytam, de nem volt kedvem sütni és szerettem volna, ha gyorsan elkészül, így született meg ez a recept. Aki szeretné, hogy az íze még jobban hasonlítson az eredetire, annak javaslom, hogy a túrókrémet kenje a kekszes rétegre, tetejét pedig díszítse gőz felett, édesítővel felvert fehérjehabbal és lekvárral.

A kekszes réteghez 230 g darált, édes kekszet (nálam gullón tradizionale és fibra) 105 g olvasztott vajjal összemorzsoltam és egy fóliával bélelt, 20*26 cm-es tepsibe nyomkodtam, majd hűtőbe raktam.

A krémhez 410 g túrót villával összetörtem, fél citrom levével, 10 ml vaníliaaromával, 40 g negyedannyi édesítővel ízesítettem. 10 g zselatint 20 ml vízben felmelegítettem. 230 ml tejszínt habbá vertem és óvatosan a túróba forgattam, majd hozzáadtam a felolvasztott zselatint is. Itt figyelni kell, hogy gyors, de óvatos mozdulatokkal keverjük el a zselatint, mielőtt még dermedni kezdene a hideg krémben. A kész krémet habzsákba töltöttem (szükség szerint lehet előtte picit hűteni). 

140 g házi készítésű, cukormentes baracklekvárt 5 g, 10 ml vízben feloldott zselatinnal elkevertem és ezt is habzsákba töltöttem (sűrűségtől függően, ez is igényelhet hűtést).

Az időközben megdermedt kekszes réteget előbb a krémmel, majd a lekvárral, végül mentalevéllel díszítettem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.